Dla ochłody…

Lato daje znać, że mu u nas wygodnie. Z lekkim ociąganiem i humorami wreszcie nie skąpi słońca. Jestem zdecydowanie ciepłolubna, dlatego nie powiem złego słowa na lejący się z nieba żar. W ogóle, użyję tym razem niewielu słów.

Mój cel jest prosty. Zdradzę Wam moje ulubione sposoby na ochłodę, czyli niezbyt czasochłonne i mało skomplikowane w przygotowaniu napoje, które orzeźwiają i są pyszne.

Mój numer jeden to:

Woda cytrynowo – ogórkowa: plastry cytryny i ogórka, miętę oraz miód w proporcjach według uznania, dodajemy do wody i odstawiamy, najlepiej na noc, do lodówki, ale wystarczy ze dwie godzinki. Oczywiście najlepsza jest świeża mięta, lecz (wstyd mi się trochę do tego przyznawać) nie dochowałam się jeszcze własnej plantacji, a będąc na zakupach, zazwyczaj zapominam, by ją kupić. Przekonałam się jednak, że do zrobienia tej pysznej i orzeźwiającej wody można również użyć mięty w torebkach (tej do zaparzania). Czasem zamiast mięty daję pokrzywę albo melisę – też się sprawdzają.

Numer dwa:

Woda arbuzowa czyli arbuzada – bardzo mi smakuje, a przy tym jest rozwiązaniem na zbyt dużą ilość arbuza. Przepis jest prosty. Miąższ arbuza kroimy w kostkę (ja bawię się w wydłubywanie pestek) albo łyżeczką wydrążamy kulki. Wrzucamy do dzbanka i zalewamy wodą mineralną. Można dodać plasterek cytryny (limonki) i troszkę posłodzić, ale to już według indywidualnych upodobań. Odstawiamy na jakiś czas do lodówki, a potem cieszymy się pysznym napojem. Stałą zawartość dzbanka można zjeść albo zalać ponownie.

Numer trzy:

Bezalkoholowe mojito, do przygotowania którego potrzebne są: limonka, kruszony lód, brązowy cukier, gazowana woda, garść liści mięty. Po dokładny przepis zajrzyjcie TUTAJ.

Oczywiście, nie poprzestaję na tym i wciąż szukam nowych pysznych przepisów. Jeśli jakieś macie, to chętnie je wypróbuję.

Skomentuj

